Do not afraid to lose because the person who win had lose for many time .

Comeback home.

Photobucket

CAN YOU SEE THIS POST ?
(post ni takde gambar sebab malas nak upload)
(kalau tak rasa rajin tekan butang pangkah kat atas tu. amat dialukan)

Dah bagi salam kat atas hiks. Hye semua. Ini bukan nya nak umum comeback ke apa. Nak habaq mai, aku rindu rindu rindu sangat nak update blog !!!!!! Even tak ramai yang akan baca (aku lali dah), aku tetap nak post ni sebab aku rindu + bosan.

So guys ! Kalau diikutkan rasa hati, aku nak buka semua cerita dalam hati dan memori nak cerita bagi semua lencun ( i mean tangan aku lencun sebab berpeluh lenguh menaip). ASAL KAU DAH LAMA SANGAT TAK UPDATE HA ?

1ST : WIFI TAK ADA.
Itu hari rumah aku renovate. Sebelum renovate tu wifi tm X Maxis tu cun je hidup laju sebagai seorang yang 4G. Tapi sebab kadang2 aku salah guna ayah selalu bawak wayar wifi pergi kerja. aku ? entah la sebab zaman tu zaman hati Aina takde perasaan nak sedih. Tahu-2 bila pergi rumah tumpangan (sedih pulak baca) aku pun tanya ,

"AYAHHH MANA WIFI?"
"Ayah dah potong. nak renovate rumah cecantik ni kena banyak lah pengorbanan untuk media sosial"

Sumpah weh aku tak tau nak rasa deep sentap padu ke tak sebab aku kan dah kata. Zaman tu Nur Aina Maisarah tak ada perasaan sedih. Yang tau nak hidup dalam dunia dia je. Sebab tu dulu ada orang bagi ayat sarkastik dia ingatkan betul. Ok itu bendul.

Akhirnya aku hidup dengan mobile data Celcom IOX pakej mingguan 10 RGGT SEMINGGU. kalau kaya sikit beli lah RM15. Itu pun kalau rajin nak suruh Amjad press motor pergi kedai 7E.

2ND :  LAPTOP IBU ROSAK
Memandangkan keluarga aku ni keluarga sederhana kaya, sebab mampu lagi nak makan Shell Out favourite tu. Dulu once ada komputer. tapi punahnya disebabkan anak sulung pasangan bahagia En Shamsul dan Puan Lela. Time rosak tu masa nak masuk imtiaz dah kot. Aku time tu mana ada smartphone. Main ig pakai phone ayah je sampai ayah skodeng ig aku HAHAHAHA.

"kakak upload gambar pakai filter zaman P.Ramlee ni ada ke orang nak like?"

Peduli apa lah sangat time dulu filter lawa ke tak. Darjah 6 kot. Aku dulu sebab rasa hebat sangat sampai semua account nak sign up. ask.fm tu tak silap darjah 6. twitter darjah 5. Ig darjah 6. tapi ig tu dah delete then aku buat yang baru (current acc). Fb? Aku ada 2 fb. Satu lagi tu aku tak igt dah sama ada aku delete atau aku biarkan terbengkalai. Yang tu dari darjah 3. HAHAHAH. bukan nak bongkak atau meninggi diri. Dulu aunty aku suruh buat katanya best. Aku dengan Alia pun buat lah FB main lah time darjah 3 dulu. Naik darjah 5 aku buat account current aku guna skrg. Itu pun tak brp nak pakai dah. Dah bosan.

Naik form 1 akhir tahun baru ada smartphone. Dan start situ lah, hm aku agak lalai. Allahu. Form 2 ayah beli Oppo. Aku amik la phone note 1 ayah. alhamdulillah itu lah jadi bff aku sampai skrg. aku tatang bagai minyak yang penuh walaupun aku selalu keji dia :')

Sebenarnya laptop ibu baru je rosak. Tapi sebab nya yang nombor 1 tu la. Sadis lagi bila gmbr sejak sekolah rendah aku tak buat back up aku simpan dalam laptop ibu. itu tak tau la jadi apa. Berguling la nanti aku nangis kalau hilang semua. 

DRAMA KOREA YANG AKU DAH TENGOK PUN BANYAK TAU. AKU NAK BUAT KOLEKSI TAPI DAH JADI MACAM NI RASANYA TAK ADA APA YANG SELAMAT !!!!

Keyboard takde emoji. Aku tak suka ber emoji time menaip. Fyi.

So , itu je lah kot asbabnya. Kalau kekangan masa aku rasa semua tak ada masa nak bukak update blog. Dan aku mengaku, aku stalk orang banyak sangat sampai lupa dengan blog ni. Mungkin aku kena buang perangai stalker tu. 

Tapi stalker tu akan menjadi-jadi if im needing it. BEST TAU JADI STALKER HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA.

Sifat mazmumah tu huhuhuhu.

Actually ada cerita yang lebih bersifat kerohanian sikit tapi memandangkan hari ni nak balik sekolahku cinta hatiku, aku skip lain kali. If ada masa. Inshaa Allah.

Satu benda penting la aku belajar sepanjang jadi stalker ni, bila kau rasa diri kau kena stalk tu, tak yah lah assume stalker tu nak kat kau. Siasat la dulu leklok or kau just biarkan je. Aku dah rasa la ada penangan angau terkena kat sesetengah manusia ni sampai dia syak aku crush kat dia HAHAHAHAH ok tak kelakar. 

Jadi penstalker pun, hati-2 la sikit. Sebab boleh libat pasal hati. Bahaya tau bila main dengan hati dan perasaan ni. Susah nak control husnuzon suudzon + iman naik turun mcm lift. 

Okay?

Dahlah. Yang amik course pure science tu study lah elok-2. Feeling rasa nak nangis mungkin aku sorang je kot sebab korang semua kan pandai :")

Bye, salam 30/7 Hari Sabtu yang ceria.



No comments: