Do not afraid to lose because the person who win had lose for many time .

Dying

Photobucket

I didnt expect for a great time of ours. All of the things we had went through were totally the best in my entire life. 

So yaaaaa its been a verryyyy loooooooooong timeeeeeeeeeeeeeee tak bukak blog jadi hari ni kita bukaaaaaaaaaaaak tapi tak tahu nak tulis apaaaaaaaaaaaa grrrrrrrrrrrrrr.

Dah nak dekat 3 minggu cuti eh dah 3 minggu dah pun. Ada baki lagi 2 minggu inshaa Allah untuk meneruskan perjuangan dalam cuti ni. Sungguh lah. Aku tak caye gila gila tahun depan dah 17. Tapi kejap en, aku rasa setiap kali nak berubah tahun mesti aku tak caye 

"WOI TAHUN DEPAN DAH UMUR 13 LAH GILA LAH TAK CAYE MACAM SEMALAM MASUK DARJAH 1"

Kata Nur Aina Maisarah semasa berumur 12 tahun. 

Aku rasa dah dapat idea nak tulis apa. Serious ni serious.

Kena ke dengan tajuk? Selalunya aku menaip tak kena tajuk.

Oklah kena kot sikit. 

Well, dalam hidup ni kan mesti kau rasa kau ada sayang orang. Yes I admit. Aku sayang ramai orang sampai aku pun tak tahu nak express sayang tu betul-betul kat siapa. Aku kata je 'aku sayang kau' , 'kau bff aku dunia akhirat' , 'weh kita kawan sampai mati tau' sejak aku sekolah rendah. 

Sampai ada geng dulu. Geng bebudak lawa plus cantik HAHAHAHAHAHAHAH tak aku tak cantik pun serious weh serious.

Aku terlampau sayang diorang sampai aku pun tak tahu limit mana dah. Jujur lah tapi dalam group tu aku kena pinggir sikit. Nak tahu kenapa? Sebab semua tu duduk kat kejiranan sama. Aku merempat duduk kat lain ha.

Childish betul. Geli pulak ingat zaman sekolah rendah.

Tapi lama-lama aku realize lah , kawan yang dah lama aku tinggal , 4 tahun weh , ada still keep in touch dan ada aku tak tegur terus. Aku tak tahu kat mana slack weh tapi aku rindu dia orang. 

Bila fikir balik dengan apa jadi time sekolah menengah ni, aku rasa macam ni kifarah masa aku sekolah rendah dulu ahahahahahhahah sekolah rendah aku takde ler baik mana biar lah anak cikgu kat situ pun lol.

Salah aku kot.

Sebab aku tak cuba nak reunite balik semua orang. Sebab dalam ramai-ramai dia orang aku je yang sekolah jauh sekali.

Ikhlas. Ni bab aku nak cakap jugak. Mungkin sebab keikhlasan tak bertampuk pun dalam hati nak terus berjuang kat sana. Kat sekolah lah I mean. You know why, duduk jauh ni aku lah aku lah kan aku k aku yang rasa susah nak bawa diri. Kadang best kadang menderita. Yang best tu kekadang tak ingat dunia. Yang menderita meratap, merana sampai aku tak boleh beza aku ni masih duduk dalam dunia nyata. HAHAH APA AYAT AKU BUAT NI.

Ni macam listing dosa kan?

Yaaaaas, indeed, inilah punca-punca dying lol.

Aku masih dying dalam banyak benda. Many sort of things.

Nak tahu satu benda yang the most dying tak?

Al-Quran wa Ikhtilaaat.

Korang mesti tak expect aku akan cakap pasal benda ni. Aku nak cakap biar hakikatnya peribadi aku langsung tak menggambar kedua aspek tersebut.

Yall nak tahu? Memang susah nak jaga kalau takde keikhlasan. Tadaaaaaa. BERKAIT DENGAN IKHLAS KAN KAN?

MAKNANYA DALAM SORT OF THINGS DALAM HIDUP KITA MESTI ADA KEIKHLASAN!!!!!

Aku highlight la warna biru sebab chelsea menang pulak malam ni. #ktbffh . ceh menyempat.

Ketandusan perasaan ikhlas ni memang payah pun sebenarnya. Payah nak move on diri cuba hadap benda yang sepatutnya kita hadap. Memang certain orang akan kata 

"kau paksa je lah diri kau dulu. benda paksa lama-2 jadi ikhlas. macam kau buat maths kan? paksa lama2 pandai, suka then jatuh cinta."

Waddddduhhhhhhhhhhhhhh. 

Memang siapa yang tak pernah go through ikhtilat ni kan kau takkan rasa senang nak ubah. serious talk aku cakap. even aku sendiri tak suka kengkawan aku judge diorang yang tak jaga ikhtilat haha sebab aku pun tak jaga mana. 

Jadi? Ikhlas sedikit demi sedikit. Aku kalau buat benda aku recheck la ikhlas aku, dosa aku yang macam beratt bumi ni mungkin, dengan mati.

Tapi kekadang lost gak recheck aku yang super power tu terutamanya bila time upload ig HUHUHUHUHU. itu satu kemestian sebab syaitan lahanot tu duk bisik

"upload lah Aina, lawa dah tu"

hakikat sebenar macam ubi kering hiks.

kering cem tu je pahala aku sebab upload gambar huhuhuh.

And even, jaga ikhtilat ni penting sebenarnya. nak tentukan kau solehah ke tidak.

Allahu aku ni macam bercakap dengan cermin. 

Life tak kan mudah weh. Kalau nak senang Allah takkan cipta dunia. Kita semua mungkin bersenang di syurga. 

Dying.

Another subtopic untuk dying,

jaga hati orang.

Hati ni kalau belah kan boleh rasa lembut di camne pejal dia merah dia. 

Nak jaga hati tu, ?

Jaga kesihatan lah kan.

Tapi aku tak cakap jaga hati untuk kesihatan.

Im talking about people's feeling. 

Jaga perasaan dan hati ni sememangnya aku tak mereti. Sebab ramai dah kata aku ni strict, cakap lepas, suka ikut kepala sendiri .

tapi ramai je puji "saya suka tengok awak senyum jaga masam2 eh"

"awak pandai pujuk orang."
    
awak ini awak itu.

ada sampai satu tahap ada orang fed up dengan aku.

"saya ada perasaan jugak, saya letih dah jaga hati org lain yang tak reti menghargai ni."

saat ni , aku rasa sentap gila. gila gila. 

Aku memang blamed aku je yang salah.

Nak tahu kenapa aku salahkan diri aku sendiri?

Look, tak cool kau salahkan orang sedangkan memang terang salah kau.

Aku pun fikir balik. Aku tak kata korang kena ikut cara aku.

Pandai buat pandai fix balik. dan memang perkara sama akan berulang. No doubt. Itulah hidup.

Kalau rasa susah nak jaga hati orang, tu, gi kawan dengan pokok.

Daaaaan paaaaaling penting sekali,

jangan dying hubungan kau dengan Pencipta. Lagho mana pun kau, balik lah semula dekat dia.

Aku bercakap atas dasar hati acececececececece. yes, indeed, jadi blogger tak berapa nak blogger ni kena sampaikan benda orang boleh hadam.

Kerja senang? Life kau. Kau cerita, kau betulkan, orang ambil pengajaran.

Kau, Aina, kau kena ambil pengajaran lagi banyak.

Jom recall!

Dying dan subtopicnya lol

1st : hubungan dgn kawan
2nd : ikhlas
3rd : hati
4th : Allah , sampai mati.

Pelik nya jalan cerita aku malam ni. Aku kata dah kan. Asyik lari tajuk huhuhu.

Kdrama je susah sikit sekarang ni. Bab lain stable sikit kot. Ohhhh perangai melalut dalam twitter. tu kena ubah HAHAHA tak sopan betul aina ni.




p.s ; Sannah Helwah. Semoga 19 tahun anda lebih bermakna dan good luck menuju cita-cita :)

No comments: