Do not afraid to lose because the person who win had lose for many time .

Fififififififififififthteen

Photobucket

its February 2015.
im turning 15 in this month within 21 days.
Allah , 
im nearer to my death.



i may act like today is my birthday . no . absolutely im not . im just celebrating 21 days in advanced in my blog so i will feel relief when i did wish myself in my blog .

terabur punya english

like what guys , aku cuti seminggu huwa huwa. bukan sengaja . aku duduk teringat isnin ni ada TOV je . gelisah tak payah cakap . tapi aku tetap aku . konon nak buat anjakan paradigma lah sangat . at least wei , taknak riak tau yang ni , aku buat latihan MATHEMATICS ! WELL DONE ME ! APPPPPPLAUSEEEE !


it doesnt make sense anyway. bosan . dan teringatkan banyak homework kat sekolah . aku sempat ambik latihan math F2 atas meja masa aku gi kelas balik dari hospital aritu . time tu semua rehat tengahari . lega nya . kalau tak kena interview berpoloh muka surat dengan cikgu huhu . 

balik hari sabtu ni pun ; i will be interview soon . esoknya exam . Allahu . menangis lah aku . kalau exam ni untuk naik kelas , aku fifty-fifty . biarlah aku duduk kelas nombor dua pun . sebab dua kelas je kan . jadi anak-2 F3 ni semuanya nampak bijak la. nak nak kelas kathir . nanti kalau ada sklh lain datang dia tanya , awak kelas nombor berapa ? kalau yang amir tu amir je la . bukan nak puak tau ni awak-awak . aku buat cerita je ni .

jangan marah tau .

pastu dia tanya yang kathir pulak . dia tanya, 
" kelas nombor berapa ? "
"dua"
"oh bijaknyaaaaa . setakat ni saya tanya form 3 semuanya kelas pertama dengan kedua. mana kelas yang lain "
" jalani pemulihan kelas, hihi"

esoknya siapa yang kena interview dek orang luar tu dilaporkan masuk hospital wkwkwkwkwkw

sebab kena smackdown beramai-ramai .

straight to my optional point guys 

biasa lah , kalau kita ni makin muda remaja , semua benda terasa nak buat kan ? minat korea lah contohnya . aku malas nak ambik hal berkaitan jantina punya hubungan . kau tahu je lah . aku pun naik bulu nak menaip yang tu ler je .

bila dah muda remaja ni , rasa nak try semua lah kan . mudah terpengaruh and so on . kalau dan tengok drama korea tu , bab pergaulan dia memang failed lah . but i admit i still in love with korean drama. bukan nak mengata , drama malay pun nak iras drama indon . tu pasal sekarang aku on phone buka youtube cari drama ke movie best . 

isi masa lapang kata koooo .

tapikan , there is still good values we can find in it . drama terbaru terlatest tergempak terkezut terfamous segala ter lah kan ,


Choi In Ha dengan Ki Ha Myung ni ha . nama dalam drama lah . 

antaranya ; hubungan adik beradik . well said . aku suka sangat hubungan kekeluargaan dalam cerita ni . yang tu hilang ayah la , mak dia bunuh diri , adik dia kena adopt and abang dia jadi pembunuh . 

sosfikated takk ? nak tau tengok lah . 

at last , aku tau lah ending dia macam mana dah sebab aku skip episode . kalau drama melayu kan , sebab dia tayang dulu kat tv baru ada kat internet jadi takleh nak agak tu yang dalam hati 

"aih gi mampus leww cerita ni. awal-2 tak sedap"

astaghfirullah , tak baik pulak cakap cam tu , apapun aku orang melayu ok . aku ingat lagi asal usul .

kaitan im turning 15 ?

kaitannya , zaman aku makin mencabar . dunia akhir zaman . kuasa barat tumpukan pada usia remaja macam ni , diorang kuasa pemikiran remaja dan akhirnya remaja pun tumpas . sebab tu lah , aku takut . hampir 15 tahun aku hidup dalam dunia ni . aku semakin kenal erti kekejaman yang sebenarnya . 

kekejaman dunia yang sebenar .

kelebihan kita kat sini , we are muslims right ? kita ada Allah . kita kena bersyukur sebab masih punya iman , ada jiwa yang kuat dan berpegang teguh pada agama yang dijamin masuk ke syurga ni .

beruntungnya kita orang Islam tapi masih taknak mengaku dengan diri sendiri kita ni Islam . 

semoga Allah redha dengan segala urusan kita buat atas dunia ni . 
aku doakan korang ; semoga kita dapat terus buat kebaikan , cegah kemungkaran dan teggakkan keadilan atas muka bumi Allah ni .
dan engkau doakan aku semoga Iman , Ihsan dan Islam aku masih utuh . masih benar . masih bernyawa dalam roh seorang diri Nur Aina Maisarah . 

ingat , 
kita remaja ,
harapan agama dan bangsa :)

p.s : contoh pemudi harapan bangsa kuang kuang 
p.p.s :  Happy 15th birthday Che Nur Athirah , Siti Nur Afiqah , Nurul Iman , Nur Fakhira Afrina , Siti Aliya , 'Inayatul Fasihah , Nur Asiah (prank budak ni paling jadi ahahahaha) . semoga anda menjadi seorang solehah yang bertakwa in shaa Allah . PT3 11A ye kene janji dengan blog I mwaahah



No comments: