Do not afraid to lose because the person who win had lose for many time .

14 years old differences

Photobucket

i can count how long time tak hapdet belog . im busy enough ? dont think so . sebab ada banyak lagi urusan internetis selain drpd blog ni . eg : 



INSTAGRAM 


TWITTER 


FACEBOOK 


WECHAT 


WHATSAPP


YOUTUBE 

no wonder lah kau tak update blog . bayangan internetis yang lain disekeliling kau huh ? ok berbalik topik asal . act nak cerita pasal life story yang semakin hari semakin menjadi jadi . best tak story line dia ? kau jangan tanya sebab itu semua allah dah atur . 

14 years old differences ? kemende tuh aina ? like to say here im gonna talking about my baby . anak kau ke ? haah anak yang di tatang sepenuh jiwa dalam perut 9 bulan 10 hari . OLEH IBU AKU . dan dia adik aku .

baru terperasan lepas adik aku kemetot ni keluar , my life becoming mcm best . going smooth and easier . dunno why . dulu honestly the thing that kud make me easier opkos tv eceh tak pun . something like ya know girly thin's and the most important it was not the BARBIE and i like to say itu product CADBURY yakni product ZIONIS yang dilaknat . i guess .

panjang pulak duk melatah haha . aku tak caye benar aku blogger start 2010 uih muda leh sangett . jom kenai ank aku haha . he is muhammad izz ammar , born at 27 february 2014 , around afternoon to evening . and dat was my birthday date too ! actually ade banyak sangat plot citer ni  . tak tahu korang sanggup atau tak baca just hang on kejap amik air bebasah kan muka then sambung k  k 

we cut citer kat sekolah . aku amat terharu pasal tu tak perlu dicerita lalala . minggu tu minggu balik . and ayah aku konon buat suprise nak datangg besut nak suprise beday aa . entah lah masa mak aku preggy aku pulak dok over tiap hari nangis takut jadi apa-2 kat ibu . manja gila bila ingat balik . kononnya tiap hari doa time ibu preggy dulu , "ya allah , jangan timpakan musibah ke atas ibu . aku sayang dia sangatsangat . berilah dia kesempatan nak tengok aku berjaya . " panjang lagi . dan doa tu aku ulang selalu . takleh share .ni just pembukaan doa yang mana anak-2  yang sayagg mak ayah dia selalu baca . ye persepsi diperbetulkan . semua anak sayang mak ayah . 

SEMUA .

cengengnya aku time tu .

menangis .

tapi aku menangis sebab ibu . is there anything going wrong ke kak and bang ?

whatsapp ayah sebab time tu nak dekat asar , no wishes from dad and mum . aku call pepagi time kat sekoolah tak terangkat . busy . my mind think like that at that time .

lama tu baru ayah long ngn nenek kata , 

ibu masuk labour room lah 
oh . mulut aku ternganga dalam bentuk O . kau bayang kan skrg jgk haha tak perlu . then masuk asar . aku amik wudhu' then solat . aku menangis lagi . seminggu tujuh hari dah aku nangis . aku mengaku aku tak homesick tp homesock . ok dah. 

lama tu petang nak maghrib baru lah geng jusoh family duk antar gambar baby baru . paling naya sekali tenet umah ayah long tak betul . gambar yang dihantar masuk ke dalam wassap semua jadi tak terdonlod . mesej masuk kemain kencang . wah hibanya hati aduh .



esok tu baru tatap gambar adik baru . just nak share , tahun lepas , aku moody . akhir tahun . 2 weeks nak masuk sklh . aku pesan kat nuha cakap kat ibu cenni , 

cakap kat ibu , akak taknak layan baby baru kalau dah kuar .
see ? nampak tak permainan dia ? at last ? jadi caner dua beradik share tarikh lahir ni ? 





 RAPAT . TAK TERKATA PERKATAAN .

nampakkan ? bijaknya permainan kakak dia . 


tapi yelah . kita kan kakak . jahat mana pun aku kata camtu , aku sayang semua adik aku . sob sob sob :'(

lupa nak bgtahu nama dia , haha . eh aku dah bgtahu . nyanyuk hya lahaii . 

the moral of the story ? tak semua perkataan kau ucap kat mulut tu akan terjadi . yang dekat hati tu paling betul . ikut kata hati . jangan ikut nafsu mulut hiks .

okay . itu je nak cerita  . kang kalau melebih terbabas mengarut sampai ke planet pluto yang hakikatnya pluto bukan planet dah .


salam sayanng  , 
kakak yang comel 




No comments: